Tarta ze szpinakiem

Co zrobić na obiad? To odwieczny problem zapewne nie tylko mój. Codzienne wymyślanie, głowienie się co by tu innego przyrządzić, nie należy do najprostszych. Jeśli wykluje się już jakiś pomysł, to samo pichcenie jest przyjemną czynnością, gorzej ze sprzątaniem, ale to już inna historia.

Dzisiaj głowiąc się i trojąc wpadł mi w ręce przepis, tarty ze szpinakiem. Wydał mi się on dość prosty i apetyczny, a zarazem byłam ciekawa jak poradzę sobie z tartą, której jeszcze nie robiłam.

1


Skład:

(przepis dla 2-4 osób)

Ciasto:

250 g mąki (ja użyłam kukurydzianej, ponieważ taką miałam aczkolwiek preferuje pszenną)

125 g masła ( skorzystałam z Masła Osełkowego, które zawiera 82% tłuszczu)

1 żółtko

50-60 g wody

szczypta soli

Nadzienie:

1 szklanka śmietanki kremówki, najlepiej 30%

2 jajka

1 ser pleśniowy (użyłam tu Roi du Chateau Camembert)

250 g szpinaku (może być nawet 200 g)

1 łyżka mąki (ponownie dałam kukurydzianą)

pieprz, sól, zioła do smaku wg uznania

Sposób wykonania:

1. Mąkę przesypuję na stolnicę, dodaję żółtko potem wodę, sól i pokrojone w kostkę masło. Całość zagniatam do momentu, aż uformuję jednolitą kulę. Radzę mieć w pogotowiu ręcznik kuchenny, żeby podczas nalewania wody nie zalać blatu, ale to tylko taka moja sugestia 😉

IMG_0009

2. Kulę, należy rozwałkować i jeżeli nie jest to konieczne, to nie dodajcie mąki, do lepszego uformowania się ciasta. Ostrożnie przenosimy ciasto do formy (niestety mi się to nie udało i przenosiłam je w mniejszych rozwałkowanych kawałkach, które je ze sobą skleiłam. 

IMG_0013

IMG_0016

3. Nakłuwam spód widelcem i wkładam do pieca, rozgrzanego do 200°C 

IMG_0023

4. Wlewam śmietanę do miski, dodaję łyżkę mąki i jajka. Mieszam, aż uzyskam jednolitą masę.

IMG_0029 2

5. Opłukany szpinak wrzucam do reszty składników.

IMG_0040 copy

6.Powstały sos nalewam na wierzch upieczonej tarty. Dodaje pokrojony w kawałki ser pleśniowy i ponownie wkładam tartę na 20 minut do rozgrzanego do 180°C piekarnika.

IMG_0047

IMG_0061

Smacznego!


Jeśli robiliście wcześniej tartę na obiad, to piszcie jak wam wyszła i czy smakowała. Moje ciasto wyszło dość kruche a to wszystko za sprawą mąki kukurydzianej, ale była przepyszna. Polecam!


Biorę udział w konkursie, w którym można wygrać kosmetyki Put&Rub, a więcej informacji na blogu Basi Smoter.

IMG_0858

8 thoughts on “Tarta ze szpinakiem

  1. Hej, nie wysypywalas na ciasto np. ziaren fasoli? Bardzo często jest to polecane, żeby ciasto równo wyrosło. Zastanawiałam się czy jest yo konieczne. Pozdrawiam 🙂

    Lubię to

    • Hej, nie nie wysypywalam. Nie słyszałam o takim sposobie😉 moje ciut podrośli i było kruche. Ale następnym razem spróbuje Twoim sposobem i zobaczymy czy będzie jakas różnica. Dzieki za info😊

      Lubię to

    • Hej, sorrki ze nie dodałam czasu pieczenia samego ciasta a to tez istotna kwestia. Piekłam ok 5-7min, tak żeby nieco sie ozłocilo, bo pozniej znowu je wkładamy do piekarnika z reszta składników to żeby sie nie przypiekla;) daj znac jak Ci wyszla✌️

      Lubię to

Skomentuj

