Tortila po meksykańsku – ta prawdziwa

Mam dla Was spóźniony przepis na prawdziwą meksykańską tortillę. Wybaczcie za moją nie konsekwentność, ale ostatnimi czasy ciężko u mnie z organizacją czasu wolnego. Jestem dobrej myśli, że się wszystko w końcu unormuje.

Przepis dostałam od zaprzyjaźnionej polsko-meksykańskiej rodziny, którą serdecznie pozdrawiam 😉

Nie spodziewałam się, że tortilla zawiera niewiele składników, gdyż od zawsze spotykałam się z dość urozmaiconą wersją,       w której zawsze było mnóstwo sałaty, pomidorów, ogórków, jednym słowem panował w niej chaos. A tymczasem takie pozytywne zaskoczenie. Raptem kilka produktów nadaje wyjątkowości tego dania.

A oto sposób jak wykonać wyśmienita prawdziwą meksykańską tortillę:

SKŁAD:

(poziom: łatwy, czas ok 15-20min)

opakowanie tortilla WRAPS (4 placki)

pierś z kurczaka (polecam co najmniej dwa opakowania)

duża cebula

2 dojrzałe awokado (w dotyku powinny być nieco miękkie)

cytryna

1/2 szklanki wody (zimnej)

pomidor

kolendra (najlepsza ta doniczkowa niż suszona)

chilli

sól

Sposób wykonania:

SOS GUACAMOLE

1. Umyte awokado należy obrać ze skórki i rozpołowić na połówki, następnie wyjąć pestkę. Obieramy wcześniej wyparzony pomidor, ponieważ między innymi ułatwia to zdjęcie skórki. Produkty te kroimy w kostki i wrzucamy do wysokiego naczynia,      i skrapiamy je nieco cytryną, ale umiarkowanie, tak by nie dominowała w sosie cytryna.

IMG_1834

IMG_1836

IMG_1839

IMG_1843

IMG_1845

IMG_1849

2. Do tego wsypujemy ździebko suszonej papryczki chilli oraz troszkę soli.

3. Płuczemy kolendrę (nie znalazłam tym razem kolendry i zamiast jej dałam kilka listków oregano)

4. Wszystkie składniki miksujemy blenderem, jeśli macie podobny blender do mojego to radzę założyć fartuch, bo może pryskać:P Można dodać do pół szklanki wody, ale więcej nie, bo stanie się zbyt wodniste. Blend-ujemy do momentu połączenia się wszystkich składników (końcowy rezultat-papka jak dla niemowlaka z odrobiną kawałków;) ) Jeśli uważasz, że jest to dla Ciebie zbyt pikantne dla złagodzenia smaku dodaj do sosu troszkę jogurtu naturalnego.

IMG_1851

IMG_1850

FARSZ

1. Umytą cebulę siekamy w plastry i wrzucamy ją na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju bądź oliwy z oliwek. Kiedy nabierze złocistego koloru należy ją przełożyć do półmiska a na pozostawiony olej po cebuli wrzucić pokrojone w kawałki mięso (pierś    z kurczaka). Doprawiamy je solą oraz pieprzem, chwilkę dusimy i dodajemy do niego wcześniej przy-złoconą cebulę i dusimy mniej więcej przez 7 minut.

IMG_1855

IMG_1858

IMG_1859

IMG_1861

PLACKI

1. Na opakowaniu znajduje się instrukcja w jaki sposób je podgrzać, Ja wybrałam patelnie. Na rozgrzaną nakładam jeden placek, który piecze się 10 sekund na każdej stronie.

IMG_1864

IMG_1865

2. Ciepły placek kładziemy na talerz, dodajemy gotowe mięso z cebulką, polewamy sosem guacamole i składamy.

IMG_1866

IMG_1867

IMG_1868

PS. Następnym razem kiedy będę przyrządzać tortille postaram się sama odtworzyć placki. Jak mi wyjdą, to na pewno podzielę się z Wami przepisem.

A tortilla mmm..niebo w gębie, po mimo tej cebuli, której nie lubię.

Pati D. dzięki za pomoc przy kucharzeniu i za miły babski wieczór ;-*

Smacznego!

5 thoughts on “Tortila po meksykańsku – ta prawdziwa

  1. zawsze robiłam zupełnie inną tortillę, w wersji kurczak, sałata, warzywa, sos. Ta mi się podoba i na pewno spróbuje. Myślę, że mój narzeczony (czytaj: królik testowy) się ucieszy 🙂 Zawsze to coś nowego! 🙂

    Lubię to

    • milo jest przeczytac takie slowa;) ja rowniez zawsze jadlam tortille w wersji z kurczakiem i warzywami i bylam przekonana, że to prawdziwa tortilla a jednak nie, bo jest to tylko zmodyfikowana wersja Europejczyków. Prawdziwa mksykana najlepsza, polecam;) daj znac czy zsmakowala Tobie i chlopakowi;p

      Lubię to

Skomentuj

