Chleb kanadyjski

Dawno nie robiłam kanadyjskiego chleba a właściwie to wygląda i smakuje jak babka 😉 Polecam go na śniadanie do kawy czy mleka z dżemem, smakuje wyśmienicie.

Jeśli macie kilka dojrzałych bananów, które tylko z pozoru wyglądają nieapetycznie (zdjęcie poniżej), to koniecznie upieczcie z nich tą chleb-babkę 😉

SKŁAD:

(porcja na dwie blaszki)

4 banany

4 szklanki mąki

4 jajka

2 szklanki oleju

2 płaskie łyżeczki sody

cukier waniliowy (jeśli macie podwójną porcje to wsypcie 1/2 cukru w.)

1 szklanka cukru

Sposób wykonania:

1. Obrać a następnie rozgnieść na talerzu banany (Ja użyłam do tego widelca).

2. Wrzucić bananową ciapkę do wysokiego naczynia, dodać do nich resztę składników i wymieszać mikserem na wysokich obrotach.

3. Do podłużnej formy rozkładamy papier do pieczenia (ja z racji braku papieru rozsmarowałam olej i posypałam nieco bułką tartą) i wlewamy do niej ciasto.

4, Do rozgrzanego do 180 stopni pieca wkładamy nasze ciasto i pieczemy przez ok 25 min, chyba że jak ja nie macie dwóch form to pozostawiamy je po prostu dłużej. Swój chleb kanadyjski trzymałam w piekarniku przez 40 min.

FullSizeRender(3)

IMG_2167

talez

IMG_2173

IMG_2176

IMG_2177

IMG_2178

IMG_2179

IMG_2181

IMG_2197

SMACZNEGO! 😉

4 thoughts on “Chleb kanadyjski

Skomentuj

