Fit Mazurek

FullSizeRender

Wesołego Alleluja! Z okazji Wielkiej Nocy chciałabym Wszystkim życzyć: pogodnych, zdrowych, radosnych Świąt! Wykorzystajmy ten czas najlepiej jak potrafimy. Odpoczywajcie w zaciszu swojego domu albo wybierzcie się w raz z rodzinką na wiosenny spacer. Pogoda dzisiaj o dziwo sprzyjała do tego, aby ruszyć się z czterech ścian. Niech te chwile upłyną w spokoju ducha, milosci oraz przybliżają Was do spełnienia najskrytszych marzen!

Zycze Wam tego z całego serducha!
Aha bym zapomniała o przepisie, na lekki Mazurek bez mąki. Recepturę znalazłam na stronie Ani Lewandowskiej. Na szczescie nie jest pracochłonny. Jeśli jak Ja chorujcie na Hashimoto to goraco polecam Mazurek w takiej wersji.  Jest lekki a przede wszystkim bardzo smaczny😋

Przepis:
2 awokado (skórka powinna być miękka co świadczy o jego dojrzałości)
180 g płatków owsianych
50 g masła kokosowego/klarowanego
2 łyżki siemia lnianego/1 jajko
2 łyżki mąki ziemniaczanej
szczypta soli morskiej/sól kuchenna
5 łyżek miodu
4 łyżki kakao
1 mała łyżeczka mleka roślinnego (użyłam mleka kokosowego)
owoce do dekoracji ( użyłam:czili, banana, kiwi oraz winogrona)

Sposób przygotowania:
1. W młynku zmieliłam płatki owsiane oraz siemię lniane, które przed wsypaniem do miski z mąka owsianą wsypałam je do szklanki, do ktorej dodałam 4 łyżki wrzącej wody po czym wymieszałam do jednolitej masy.

2. Gotowe siemię wrzuciłam do miski z owsianką.
3. Następnie dodałam: 50 g oleju koksowego, mąkę ziemniaczaną, szczyptę soli oraz 3 łyżki miodu.

4. Wszystkie składniki ugniatam reką.
5. Ciasto wykładam na okrągłą formę i wrzucam do piekarnika na 10min w 180 C
6. Kiedy placek nam rośnie, w tym czasie bierzemy się za krem.
7. Umyte awokado przekrój na połówki i wydryluj łyżką sam miąższ.

8. Dodaj:4 łyżki kakao, 2 łyżki miodu, łyżeczkę mleka roślinnego. Ja skorzystałam z mleka kokosowego.

9. Wszystkie składniki zmiksuj na najwyższych obrotach, tak by krem uzyskał jednolitą masę. Jeśli awokado jest za twarde pokrójcie je w drobna kostkę albo zblendujcie.
10. Po upływie 10min wyłożyć z pieca spód ciasta.

11. Nałóż na nie krem a następnie dobrze rozsmaruj.

FullSizeRender(20)
12. Na koniec udekoruj mazurek owocami wg własnego uznania i gotowe.

FullSizeRender(21)

A tak prezentuje sie mój.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Następnym raze zwiększę proporcje żeby nadał mu objętości.

Smacznego!

Skomentuj

