słoikowe hokus – pokus

Hello, jak mija Wam ostatni dzień długiego weekendu? U mnie dość leniwie po wczorajszym grillu. Dzięki wszystkim za miłe spędzony czas. Thanks for all that you visited us.
W trakcie przygotowań natchnęło mnie by deser przyrządzić w słoikach zamiast w plastikowych kubeczkach. Miły gest podziękowania.
Słodkość ta nazwałam „Słoikowe hokus – pokus”.
Poniżej znajdziecie jak zrobić ta magiczna przekąskę.

Składniki:
(porcja na 12 osób)
12 słoików
bita śmietana
galaretka agrestowa
galaretka brzoskwiniowa
1 serek homogenizowany, waniliowy ( np Danio)
mieszanka owocowa z puszki
maliny
jeżyny
posypka czekoladowa
do dekoracji kawałek sznurka

Sposób przygotowania:
1. Umyte słoiki, osusz (wykorzystałam normalne po wszelakich zaprawach np po dżemach, ogórkach itp – po co tracić hajs na słoiki skoro leżą u nas w szafie;-p).

IMG_0242
2. Dwie szklanki wrzącej wody wlej do garnka a następnie wsyp jedną z galaretek, dokładnie wymieszaj.

3. Do rozpuszczonego roztworu dodajemy łyżkę serka i dobrze wymieszaj. Tak samo zrób z drugą galaretką. Wykorzystałam dwie, ponieważ na 12 słoików jedna to zdecydowanie za mało.

4. Ostudzone galaretki podziel na dwanaście słoików.

5. Wstaw je do zamrażarki na dwie godziny.
6. Posyp ją miksem owocowym.
7. Ubitą śmietanę nałóż na owoce.
8. Białą chmurkę udekoruj malinami i jeżynami.
9. Na sam wierzch posyp delikatnie czekoladowymi wiórkami.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Do dekoracji wykorzystałam kawałek sznurka. Takie niby nic a potrafi zmienić wystrój.
„Słoikowe hokus – pokus” gotowe do zjedzenia. Swoje umieściłam do lodówki, tam czekały na gości.

Smacznego!

Miłej niedzieli, Kasia.

10 thoughts on “słoikowe hokus – pokus

Skomentuj

