Pudding chia – niebiańska słodycz

Hello weekend! Chyba każdego rozpiera radość, że dziś sobota! Po ciężkim tygodniu wytężonej pracy mam dla Was zasłużoną słodką nagrodę Pudding Chia – Niebiańska Słodycz. Idealna na śniadanie – bo śniadanie to podstawa, pamiętajcie też o drugim 😉

Zapewniam,że nawet największy niejadek wpadnie po uszy, kiedy skosztuje tego słodkiego a przede wszystkim zdrowego koktajlu.

Jest prosty w przygotowaniu więc i mały skrzat nie powinien mieć problemu.


Składniki:

(porcja na 2 osoby)

4 łyżki owoców chia

2 szklanki mleka (bez laktozy)

2 łyżki miodu

2 do 4 łyżek ulubionego dżemu/powideł (ja niestety dodałam tylko jedną łyżkę dżemu truskawkowego – domowej roboty)

2 łyżki wiórek kokosowych

dowolne owoce na wierzch

Sposób przygotowania:

  1. Do jednego ze słoików wsypujemy dwie łyżki  nasion chia, zalewamy je szklanką mleka, dodajemy łyżkę miodu oraz łyżkę wiórek kokosowych.
  2. Wszystko to mieszamy lub potrząsamy.
  3. Do drugiego słoika wrzucamy resztę produktów (szklanka mleka, dwie łyżki nasion chia, dwie łyżki wiórek kokosowych, łyżka miodu i do 4 łyżek dżemu). Wszystko należy z sobą wymieszać.
  4. Słoiki odstawiamy na jakiś czas do lodówki aby produkty spęczniały, co sprawi, że masa będzie nieco gęstsza (można też je przed włożeniem od razu ze sobą zmieszać, tu pełna dowolność). Swój posiłek przygotowałam wieczorem, tuż przed pójściem spać.
  5. Po wyjęciu rozlej do czystych naczyń, albo umyj jeden słoik tak jak ja.
  6. Na sam koniec udekoruj świeżymi owocami, Gotowe! Prawda, że banalnie proste?

Ps. Wyszło obłędnie smaczne, ale jak dla mnie nieco za słodkie:P może dlatego, że za dużo dodałam wiórek albo miodu – wszystko do udoskonalenia 🙂

Smacznego!

Pozdrawiam, Kasia 😉

 

 

2 thoughts on “Pudding chia – niebiańska słodycz

Skomentuj

