Muffinkowy lunchbox

Natknęłam się na przewrotny muffinkowy przepis Ani Lewandowskiej, gdyż nie zawiera ni krzty cukru, tylko są wykonane na słono z witaminową bombą.

Wahałam się czy je upiec czy raczej nie, bo jak to muffinki nie byłyby na słodko?! To w brew wszelkim zasadom! A jednak po chwili namysłu poszłam do sklepu po produkty i zrobiłam te jakże zdrowe muffinki! Ania w swoim filmiku miała racje, ze moze nie wyglądają zbyt szałowo i apetycznie to są przepyszne. Polecam je do pracy, do szkoły czy do podróży, ponieważ nie dość, ze są pożywne to jeszcze smaczne.

A oto przepis na wspomniane ciasto:

SKŁAD:

(poziom:łatwy, czas ok 45 min.)

6jajek

papryka np. czerwona i żółta

ser feta

cukinia

curry

kurkuma

sól

pieprz

Sposób wykonania:

1. Wyparzyłam jajka, umywam warzywa oraz obrałam cukinie ze skórki.

2. Kroimy w kostkę wszystkie potrzebne składniki.

3. Oddzieliłem żółtka od białek.

4. Należy ubić najpierw białka, w trakcie miksowania dodaje odrobinę soli.

5. Następnie dodajemy do ubitych białek żółtka i ponownie mieszamy do czasu uzyskania jednolitej konsystencji. Po czym wsypujemy wedle uznania sól, pieprz, curry oraz kurkumy i znowu mieszamy ale na niskich obrotach. Ja wymieszałam je łyżką i tez w sumie było dobrze 😉

6. Do foremek wrzucam kawałki warzyw oraz pokrojony ser feta.

7. Wlewam do pełna do każdej z nich ubite wcześniej jajka z dodatkiem przypraw.

8. Do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika wkładam ciasto, na około 20min (muszą uzyskać jasnobrązowy kolor, bo w tedy są gotowe – ja swoje musiałam nieco jeszcze dopiec).

image

image

image

IMG_1211

IMG_1214

FullSizeRender(2)

IMG_1219

Smacznego!

4 thoughts on “Muffinkowy lunchbox

Dodaj komentarz