Pączki Truskawkowe

Na miły początek tygodnia mam dla Was przepis przepysznych pączków z nadzieniem truskawkowym. Tak, wiem, ze Tłusty Czwartek już był i wpis o nich miał się pojawić wcześniej, ale jest teraz z małym opóźnieniem.
Ps. Będę nieskromna, ale dziewiczy wypiek wszystkim smakował, mnie również.

Bałam się jak wyjdą, bo jak wspomniałam nigdy wcześniej nie robiłam pączków.

Przepis zaczerpnęłam ze strony Kuchni Lidla, troszkę go zmodyfikowałam, ponieważ w oryginalnym przepisie były z nadzieniem śliwkowym a moje z truskawkowym.
A oto lista zakupów i jak je zrobić, zatem do dzieła!;)

Składniki:

(30 sztuk, czas wykonania 2 godziny)
200 ml mleka 3,2% (1 szklanka)

500 g maki pszennej, tortowej i niewielka ich ilość do posypania
45 g drożdży
100 g cukru
8 żółtek jaj
opakowanie cukru waniliowego
100 g rozpuszczonego masła (wykorzystałam do tego Masło Osełkowe Lurpak)
otarta skórka z pomarańczy
szczypta soli
20 ml wódki bądź innego alkoholu min. 40%
1 1/2 l oleju do smażenia
cukier puder do dekoracji
390 g powideł truskawkowych lub innych (dowolność wyboru)
sok z pomarańczy

Sposób wykonania:

1. W pierwszej kolejności podgrzewamy delikatnie mleko, w międzyczasie ucieramy drożdże z 2 łyżkami cukru do momentu całkowitego rozpuszczenia i przelewamy je do mleka.

2. Przesiewamy mąkę do miski, następnie robimy w niej wgłębienie, do którego wlewamy mleko z drożdżami. Płyn łączymy z częścią maki (rozczyn) przykrywamy ściereczka i odkładamy do momentu wyrośnięcia, czyli na 20-30min.

3. Po upłynięciu czasu dodajemy do rozczynu ubite żółtka z cukrem oraz z cukrem waniliowym, następnie szczyptę soli, skórkę z pomarańczy oraz alkohol.

4. Wszystkie składniki łączymy ze sobą, tak aby powstała jednolita masa.
5. Do ciasta dodajemy ostudzone masło i dalej ugniatamy, do momentu aż zacznie odklejać się nam od rąk.
6. Ciasto na pączki posypujemy mąką i znowu odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (powinno podwoić swoja objętość).

7. W czasie kiedy ciasto nam rośnie, zabieramy się z kolei za powidła.
8. 390 g (preferuje cały słoik, ponieważ podczas nakładania na placki okazało się, że mam go za mało i musiałam dodać dżemu ze słoika, który okazał się znacznie rzadszy od powstałej konfitury) dżemu przekładamy na rozgrzana patelnie, nie dodajemy oleju.
9. Kolejno dodajemy sok oraz skórkę z pomarańczy, wszystkie składniki mieszamy z sobą.

FullSizeRender 14
10. W oryginalnym przepisie jest napisane, ze czas smażenia do momentu odparowania wody to kilka minut, u mnie niestety to trwało zdecydowanie dłużej bo ok 40min kiedy całkowicie pozbyłam się wody. Może było to spowodowane tym, ze nie były to powidła tylko zwykły dżem.
11. Kiedy nadzienie będzie gotowe odstawiamy je do wystygnięcia.

IMG_6014
12. Wyrośnięte ciasto ponownie zagniatamy, a następnie rozwałkowujemy i wyciskamy z niego krążki.

13. Na środek każdego powstałego placuszka dodajemy odrobinę powstałych powideł.

14. Sklejamy je i formujemy na kształt kulki, co nie jest łatwe, ponieważ jeśli dacie ociupinkę za dużo nadzienia to może wam podczas tego procesu ona wypłynąć.
15. Gotowe paczki ponownie obsypujemy mąką i odstawiamy pod ściereczka na ok 20min.

16. W miedzy czasie przygotuj garnek z olejem, który rozgrzewamy do ok 175*C, aby sprawdzić czy mamy odpowiednia temperaturę wrzuć kawałek surowego ciasta, który powinien się zezłości.
17. Kiedy olej będzie miał odpowiednią temperaturę wrzucaj po 4 pączki na ok 2 min.
18. Po procesie smażenia powinny nabrać złocistego koloru.
19. Gotowe pączki wykładaj na blaszkę czy inne naczynie wyłożone dwuwarstwowym ręcznikiem kuchennym.

FullSizeRender 28
20. Do dekoracji poprósz je cukrem pudrem i gotowe.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Smacznego!;)

Zatem życzę Wam słodkiego udanego tygodnia, Kasia😀

2 thoughts on “Pączki Truskawkowe

Dodaj komentarz