Gołąbki w sosie pieczarkowym

Dzisiaj podzielę się z Wami moim przepisem na gołąbki w sosie pieczarkowym. Zrobiłam je po raz pierwszy i zapewne nie ostatni.

Skład:

(przepis dla 4-6 osób)

Farsz:

250 g pieczarek

500 g mięsa mielonego wieprzowego

1 woreczek ryżu

pół szklanki kaszy kuskus

1 cebula

1 jajko

natka pietruszki

sól i pieprz

  • 1 głowa kapusty (ja użyłam połówki, bo tylko tyle miałam)

Sos:

wywar z pieczarek

sól

pieprz

natka pietruszki

  •  zagęszczam wodą z mąką (1/2 szklanki wody i 2/3 łyżki mąki)

Sposób wykonania:

1. Należy usunąć głąb z kapusty, którą zanurzamy do garnka z wrzącą i posoloną wodą. Gotujemy ją na małym ogniu przez 10 minut. W między czasie myjemy pieczarki (mogą być to inne grzyby), kroimy w kostkę i wsypujemy do zimnej wody, solimy i dusimy.

IMG_0074

IMG_0078

IMG_0088

IMG_0104

2. Ugotowaną kapustę ostrożnie wyciągamy z garnka, osuszamy, czekamy aż chwile przestygnie i oddzielamy od siebie liście kapusty.

IMG_0103

3. Uduszone pieczarki ściągamy z ognia, i nakładamy je do miseczki, a powstały wywar zostawiamy w garnku.

4. Następnie do czystego naczynia wrzucam mielone mięso, jajko, sól i pieprz, i zagniatam to do uzyskania jednolitej masy. Kolejno dodaję woreczek ryżu (suchego, niegotowanego), podobnie robimy z kaszą kuskus, oraz pieczarki. Ponownie mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem.

5. Farsz nakładam na liście kapusty i zawijamy, po czym oba końce składamy, o ile kapusta jest dość miękka. Aha przed nałożeniem farszu z liści należy usunąć twarde kawałki, których nie wywalamy.

IMG_0114

6. Wcześniej wspomniane, zbędne kawałki kapusty układamy na dno rondla lub naczynia do zapiekania, na których układamy gołąbki.

IMG_0117

7. Pora na sos z wywaru – wstawiamy go na ogień, i gotujemy. W momencie gotowania, wlewamy zagęszczacz (woda + mąka, proporcje podałam wcześniej) i dokładnie mieszamy aby nie powstały grudki. Jeśli uznamy, że sosu jest zbyt mało to dolewamy wody i doprawiamy według uznania (dodałam też pietruszkę). Nasze gołąbki zalewamy powstałym sosem. Nie muszą być w całości zanurzone, ponieważ podczas pieczenia ładnie się zarumienią.

IMG_0109

IMG_0110

8. Wstawiamy przygotowane danie do rozgrzanego do 180°C piekarnika (termoobieg). Czas pieczenia, to do ok 70 min.

IMG_0129

PS. Z racji, że miałam tylko połówkę kapusty, to zostało mi trochę farszu, z którego ulepiłam kilka kulek. Obtoczyłam je niewielką ilością bułki tartej.

IMG_0123


Zostaje mi nic innego jak życzyć Wam SMACZNEGO!

IMG_0132

Dodaj komentarz